REKLAMA
5729-1504872275

Wasze sprawy

Podwójne rachunki za prąd?

Opublikowano 07 października 2017, autor: Rafał Krzymiński

– Nie rozumiem, dlaczego muszę płacić podwójne rachunki za prąd – poskarżyła się Bronisława Orzechowska. – Nie stać mnie na to!

Czytelniczka pokazała swoje ostatnie rachunki za prąd – Płacimy za energię jak za zboże – pożaliła się. – Ale najgorsze jest to, że kilka razy w roku Enea przesyła aż dwa rachunki w miesiącu. To jest wręcz niepojęte! Emerytury w Polsce nie są przecież wysokie. Zresztą, tu nie chodzi tylko o pieniądze, a o zasady. Jak to jest w ogóle możliwe, że Enea pozwala sobie na takie praktyki? – zastanawia się. – Wiem, że mój przypadek nie jest odosobniony, bo koleżanki miały podobny problem. Trzeba to nagłośnić i wyjaśnić – podkreśliła.

W październiku znów płacę dwa razy!

Dokładnie przejrzeliśmy kwitki, które przyniosła czytelniczka. W styczniu na konto Enei pieniądze przelała dwukrotnie, a konkretnie 2 i 31.01. Za każdym razem po 87 zł i 71 groszy. W lutym operator nie wystawił faktury. W marcu była jedna na sumę 198 złotych i 16 groszy. W kwietniu, podobnie jak w lutym, nie było rachunku do zapłaty. W maju za to już dwa na  2.05 – 87 złotych i 34 grosze i 31.05 – 89 złotych i 93 grosze. W czerwcu przyszła faktura na 87 zł i 34 gr, a w lipcu na 89 zł i 93 gr. Wrzesień był dla Bronisławy miesiącem wolnym od opłat, ale w październiku Enea sobie o niej przypomniała. Na blankiecie przelewu widnieją dwie kwoty – 2.10 – 212 zł i 45 gr i 31.10 – 93 złote i 1 grosz.

– Nic z tego nie rozumiem – przyznaje Bronisława.

W jej imieniu zwróciliśmy się do poznańskiego oddziału Enei i zapytaliśmy, dlaczego firma nalicza podwójne rachunki.

To są tylko prognozy!

 – To są faktury za przewidywane zużycie energii – tłumaczy Luiza Trocka z departamentu public relations i komunikacji. – Prognozy za dany miesiąc wystawiane są z datą płatności na ostatni dzień miesiąca. Gdy termin płatności (ostatni dzień miesiąca) przypada na dzień wolny od pracy, jest on określany na kolejny dzień pracujący (pierwszy dzień pracujący kolejnego miesiąca).

 Trocka dodaje, że podany na blankiecie termin płatności zawsze dotyczy poprzedzającego go okresu rozliczeniowego. – Opisana płatność z terminem określonym na 2 maja dotyczy okresu kwietniowego. Podobnie w październiku – płatność z 2 października dotyczy prognozy za wrzesień (30 września wypada w sobotę) – tłumaczy,

 Szczegóły dotyczące trybu rozliczania faktur można znaleźć na stronie www.enea.pl. w zakładce dla domu, obsługa klienta – faktury i rozliczenia. Można się też skontaktować z pracownikami Enei za pośrednictwem infolinii   611 111 111, poprzez elektroniczne biuro obsługi www.eBOK.enea.pl i e-mail kontakt@enea.pl

Napisz komentarz »