REKLAMA
baner_citroen_970x250_C3_18-09-2017

Wasze sprawy

Po co komu ta autostrada?

Opublikowano 06 maja 2018, autor: PS

Radny powiatowy Henryk Dunas, skrytykował starania burmistrza Pawła Jagaska, dotyczące budowy obwodnicy Sokołowa. – Są inne potrzeby – tłumaczył.

W ub. roku udało się wybudować obwodnicę Drwalewic, która połączyła Nowe Żabno z Sokołowem. Burmistrz Paweł Jagasek poszedł za ciosem i przekonał zarząd powiatu, żeby przedłużyć drogę i zrobić jeszcze obwodnicę Sokołowa. W tym roku zarząd ma wpisać do budżetu środki na dokumentację, a w przyszłym chce postarać się o dofinansowanie na tę inwestycję. W czwartek (26.04.) na sesji miejskiej radny powiatowy Henryk Dunas skrytykował ten pomysł.

– Nie ma mostków i chodników, jak choćby w Stypułowie, Solnikach, czy Mirocinach, a my chcemy budować obwodnicę – powiedział. Dodał też, że gdy inwestycja będzie skończona, obecna droga przez Sokołów stanie się gminna. – Spadnie na garnuszek gminy. Kto ją utrzyma? Kto będzie remontował? – pytał.

Burmistrz szybko odpowiedział.

– Zapraszam do Drwalewic. Tam z czystym sumieniem przejmiemy drogę od powiatu. Firma, która robiła obwodnicę na własny koszt położyła piękny asfalcik we wsi. Na 50 lat wystarczy. W Sokołowie też będziemy tego pilnować – powiedział.

 

Ciężki sprzęt w Sokołowie

Burmistrz bronił obwodnicy Sokołowa.

– To jest przemyślana koncepcja, żeby usprawnić komunikację międzygminną. Prezydent Tyszkiewicz połączy strefę z Nowym Żabnem. Na strefie będzie zajezdnia autobusów. Dzięki obwodnicy Drwalewic i Sokołowa autobusy nie będą musiały jechać przez Wrociszów, więc o połowę skróci się droga. Nie wiem, czemu czepia się pan tej inwestycji. Liczę, że pan ją poprze – mówił P. Jagasek.

–  Nie jestem przeciwnikiem tej obwodnicy, ale przez niektóre miejscowości nie można w ogóle przejechać, a my budujemy autostradę koło Sokołowa – obstawał przy swoim H. Dunas.

Po wybudowaniu obwodnicy Drwalewic, w Sokołowie pojawił się problem z ciężarówkami.

– Jeżdżą tamtędy wywrotki firmy Fuchs. Będziemy musieli wprowadzić ograniczenie do 3,5 tony, bo spora część drogi nie jest przystosowana do ciężkiego ruchu. To jeszcze jeden argument za tym, żeby powstała obwodnica – tłumaczy P. Jagasek.

 

Napisz komentarz »