REKLAMA

Sport

Pamiętaj o wodzie

Opublikowano 13 sierpnia 2016, autor: red

Masz w domu małego piłkarza? Sprawdź jak ważna w jego życiu powinna być woda.

Co pić, kiedy i w jakich ilościach? To bardzo ważne pytania dla wszystkich, którzy uprawiają sport. Przede wszystkim powinniśmy unikać kolorowych napojów, które są pełne barwników i sztucznych aromatów. Powinniśmy odstawić też soki w kartonach i butelkach i postawić na te świeżo wyciskane. Najlepszy wybór to woda mineralna, niegazowana, bo ta nasycona dwutlenkiem węgla powoduje wzdęcia, zwłaszcza w przypadku treningów dłuższych niż 60 minut.

Kiedy pić i w jakich ilościach?

Podczas treningu trzeba pamiętać o stałym nawadnianiu. Dobrym rozwiązaniem jest wyposażenie dziecka w butelkę lub bidon. Zapotrzebowanie na płyny zależy od wieku i płci dziecka. Ok. 1,2 l płynów dziennie powinny pić dzieci w wieku od 4 do 8 lat. 1,6 l to ilość odpowiednia dla dziewczynek w przedziale wiekowym od 9 do 13 lat. Chłopcy w tym wieku powinni wypić nieco więcej, czyli 1,8l. Młodzież w wieku od 14 do 18 lat powinna dostarczać od 1,8l (dziewczyny), do 2,6l (chłopcy) płynów.

W trakcie treningów należy wydzielić przerwy, tak by młodzi sportowcy swobodnie mogli uzupełnić utracone płyny. Dobrą metodą kontrolowania tej sytuacji jest analizowanie wagi. Dziecko ważymy przed i po treningu i później uzupełniamy niedobory.

Napisz komentarz »