REKLAMA

Gospodarka

Lubuskie jak magnes

Opublikowano 27 czerwca 2018, autor: Rafał Krzymiński

W piątek (15.06), w Zielonej Górze biznesmeni powiesili się na billboardzie! Tak wygląda nowa kampania promocyjna województwa lubuskiego.

Marszałek Elżbieta Polak zaprosiła dziennikarzy na parking przed urzędem. Towarzyszyli jej Joanna Malon, dyrektor departamentu przedsiębiorczości i strategii marki i Sławomir Kotylak, dyrektor departamentu infrastruktury i komunikacji, prawdopodobnie kandydat na prezydenta Zielonej Góry. Pojawili się też studenci ekonomii i logistyki Uniwersytetu Zielonogórskiego.

Ogromny potencjał

  Reklama i marketing nie muszą kojarzyć się z nudą. Aktorzy zawiśli na billboardzie i wcielili się w rolę biznesmenów. Hasło „Siła przyciągania inwestorów” w tym przypadku należy rozumieć dosłownie.
– Działam w branży meblowej, a tu jest tyle lasów, drzew i firm produkujących meble i akcesoria meblowe, że łatwiej mi będzie znaleźć kontrahentów, odbiorców i pracowników do firmy – tłumaczyła elegancka bizneswomen. – Ten region ma ogromny potencjał.

W Lubuskiem ulokowały się największe zakłady produkcyjne mebli i przetwórstwa drewna. Pięć dużych koncernów motoryzacyjnych działa w Gorzowie, Nowej Soli, Świebodzinie i Żarach.

– Przyjechałem z Warszawy – zdradził elegancki biznesmen. – Jak magnes przyciągnęły mnie do was ulgi podatkowe. Działam w branży motoryzacyjnej, a to jedna z najlepiej rozwijających się branż w regionie. Zawsze mnie ciągnęło w te tereny. Piękna przyroda, drogi dobre, nowa kontakty i możliwości – zachwalał.

Jesteśmy przewidywalni

E. Polak przekonywała, że region lubuski ma w sobie to „coś” – Lubuskie jest dwa razy bogatsze, niż kilkanaście lat temu – mówiła marszałek. – Wzrosła liczba małych i średnich firm, rosną płace. Mamy magnetyczne władze, które przyciągają. Jesteśmy przewidywalni, mamy jasny cel i strategię. Budujemy zieloną krainę nowoczesnych technologii.

Marszałek wspomniała o dostępności transportowej i teleinformatycznej. Do dyspozycji inwestorów są tereny uzbrojone, działają trzy strefy. Województwo inwestuje też w kapitał ludzki. – Kampanie wizerunkowe są potrzebne, nie tylko po to, aby pokazać ten potencjał, ale też podkreślić inne atuty, na przykład w sferze kulturalnej i przyrodniczej – podkreśla E. Polak.

Za 170 mln realizowany jest projekt dla szkół zawodowych. Województwo wspiera kierunek lekarski na UZ.

Promocja będzie kosztować ok. 700 tys. zł.
Napisz komentarz »