REKLAMA

Aktualności, Samorząd

Wycieczka z afrontem!

Opublikowano 13 sierpnia 2018, autor: Rafał Krzymiński

Na wspólnej wycieczce promującej międzygminną komunikację, nie obyło się bez zgrzytu. – Nie wszyscy nas docenili – komentuje prezydent Wadim Tyszkiewicz.

Poniedziałek (6.08), parking przed urzędem miasta. Przychodzi prezydent Wadim Tyszkiewicz i jego zastępca Jacek Milewski. Jest Henryk Matysik, wójt gminy Kolsko. Przychodzą urzędnicy. Kogoś brakuje? Zadzwońcie do Izy Bojko – ktoś rzuca hasło. I do Barbary Wróblewskiej – dodaje. Telefon milczy! Pani wójt i burmistrz Otynia, zapomniały o spotkaniu. Nie ma też Dariusza Straussa, wójta Siedliska. Co za afront! – słychać komentarze. Jedziemy!

Nie doceniają nas

– Szkoda, że nie wszyscy nas doceniają – zagadnął nas prezydent Tyszkiewicz. – Nowa Sól, w przeciwieństwie np. do Zielonej Góry, zawsze grała drużynowo. To my wybudowaliśmy kilkanaście przystani na Odrze. Zainicjowaliśmy związek śmieciowy, zrealizowaliśmy projekt wodno-kanalizacyjny. Tymczasem, na promocyjnym przejeździe, nie ma kilku naszych partnerów.

– Ja to doceniam Wadim – wypalił w swoim stylu wójt Matysik.

– Nie chodzi o to, że pozjadaliśmy wszelkie rozumy – kontynuuje W. Tyszkiewicz. – Miasto Nowa Sól jest lokalnym liderem i bez nas, wszystkie projekty byłyby niemożliwe.

Kolejny przystanek był w Zielonej Górze. W Kożuchowie, marszałek Elżbieta Polak i burmistrz Paweł Jagasek, ponownie otworzyli dworzec. W ruch poszły nożyczki.

Wycieczka zaliczyła wizytę w odremontowanym dworcu PKP, w Nowej Soli, który posłuży za centrum przesiadkowe. Obejrzała zajezdnię autobusową i siedzibę spółki Subbus.

Opiekowałam się wnuczkiem

Barbara Wróblewska, żałuje, że jej zabrakło. – Bardzo mi przykro – ubolewa. – W wakacje opiekuję się wnusiem. Żłobek jest nieczynny i rodzice nie mieli, co z nim zrobić. Zawsze, nawet na urlopie uczestniczyłam w spotkaniach z przedstawicielami gmin partnerskich. Pan prezydent nie powinien mnie krytykować. Nie mam zastępcy, skarbniczka jest na urlopie – wylicza.

Wróblewska dodaje, że termin przejażdżki był z góry ustalony i nikt nie pytał się jej, czy można go przesunąć. – Ale jestem bardzo zadowolona ze współpracy z Nową Solą, bardzo doceniam wspólny projekt komunikacyjny – zaznacza. – Dzięki niemu Niedoradz, nie jest odcięty od świata, ma połączenia autobusowe.

Gmina to priorytet!

Wójt Izabela Bojko, kilkakrotnie głośno wzdycha, zapytana, o bojkot wycieczki z prezydentem. – Prezydent Tyszkiewicz niepotrzebnie insynuuje, że w mojej nieobecności jest jakieś drugie dno i złe intencje – przekonuje. – Tego dnia, moim priorytetem były sprawy gminy Nowa Sól. Pani sekretarz, z uwagi na urlop, nie mogła mnie zastąpić. Wielokrotnie uczestniczyłam w licznych uroczystościach, na zaproszenie prezydenta Tyszkiewicza. m.in. w otwarciu Parku Fizyki. Ubolewam, że mnie nie było na wycieczce, ale te komentarze są nie na miejscu – podkreśla.

Bojko dodaje, że docenia wspólną komunikację i jest wdzięczna marszałek E. Polak i jej urzędnikom, którzy załatwili pieniądze na projekt.

P. Jagasek okazał się dyplomatą – Wróciłem z urlopu i nie sprawdzałem listy obecności na wycieczce – komentuje.

Starosta W. Wrześniak lakonicznie skomentował nieobecność włodarzy: – Jestem mocno zaskoczony.

W. Tyszkiewicz odpowiada: – Te wypowiedzi świadczą o tym, że prawdopodobnie będziemy musieli zweryfikować politykę względem gmin. Dostają od nas prezent i jeszcze zgłaszają uwagi – kończy. – Chciałbym pochwalić tylko Kożuchów i Kolsko, które współpracują z nami wzorowo. I jeszcze jedno, mam trzech wnuków, a wyjazdu nie opuściłem. A w dniu wycieczki, do 20.00, rozmawiałem z inwestorem z Japonii.

PS. Wspólny projekt komunikacyjny kosztował 50 mln zł, z czego 35 mln zł podarowała Unia Europejska.