REKLAMA

Komunikacja

Co z tymi tunelami?

Opublikowano 18 kwietnia 2020, autor: Patryk Świtek

Władze Nowej Soli chciały kiedyś budować tunele pod przejazdami kolejowymi. Co słychać w tym temacie?

Od dwóch lat – nic. Inwestycja widnieje jedynie w nowosolskiej Wieloletniej Prognozie Finansowej (WPF). Zapisano tam, że pod przejazdem przy ul. Wojska Polskiego miałby powstać tunel dla samochodów, a przy ul. 1 Maja mniejszy dla pieszych i rowerzystów.  W WPF określono, że prace mają ruszyć w 2023 roku i zakończyć się w 2026. Żeby oszacować koszt budowy tunelu, władze Nowej Soli zamówiły „koncepcję progrmowo-przestrzenną”. W 2018 roku wydano na nią 258,3 tys. zł. Biuro Projektów Dróg i Mostów PRODIM Andrzej Szewczyk wyliczyło, że potrzeba 78 mln zł!

„Taki koszt inwestycji wymaga konieczności pozyskania środków zewnętrznych oraz ujęcia w planie finansowym Miasta w optymalnym dla budżetu czasie” – napisał nam prezydent Jacek Milewski.

Miasto liczy w tym temacie na PKP Polskie Linie Kolejowe. Przygotowują one obecnie projekt rozbudowy ciągu na odcinku Grabiszyn ? Rzepin, który ma być finansowany ze środków unijnych. Zakłada on m.in. dostosowanie linii kolejowej nr 273 do prędkości 160 km/h dla pociągów pasażerskich, a także prace na przejazdach kolejowych. Władze Nowej Soli przekazały już PKP swoją koncepcję.

– Uwzględniliśmy budowę tuneli w naszym projekcie – mówi krótko Radosław Śledziński, rzecznik PKP PLK. – Dopiero po przygotowaniu dokumentacji, będzie można rozmawiać o szczegółach – dodaje. Na razie nie wiadomo więc, kiedy miałyby się rozpocząć prace.

Napisz komentarz »